szerda, december 02, 2009

Sünsünsün vs. H1N1

Kismama a körülményekhez képest jól van, fekszik, pihen, szerencsére a nagyszerű Kispapa és Kismama anyukája sokat besegít a csajok körül. Ők egyébként meglehetősen jól toleráljak, hogy anyukájuk kapacitása csökkent, de azért sokat lebzselnek a Kismama ágya körül, meseolvasást és egyéb dolgokat követelve. A helyzetet nehezíti, hogy KisBlanka az elmúlt közel 3 hétben csak heti pár napokat töltött az oviban, és javarészt itthon szórakoztatta anyukáját, kishúgát és nagymamáját. Nincs para, csak a „szuper” oltás után-közben-alatt-előtt benyalt egy kis fertőzést, amit az amúgy sem túl stabil immunrendszere így oltott állapotban még lassabban küzd le. (No most akkor mondja meg bárki nagyon oltás-párti, vagy nagyon oltás ellenes szaki, hogy akkor ennek most vajon lehet köze a teljes sejtes oltáshoz? Köszönjük a válaszokat, amiket úgysem ad meg senki. Döntsenek a felelős szülők, saját felelősségre.)

Ráadásul kiderült, hogy Blanka orrmandulája nagyon meg van nagyobbodva, és ki kell vetetni valamikor. Most éppen antibio-kúrán van, de jövő héten remélhetőleg mar visszatér a Süni csoport berkei közé. Sünökre mindig szükség van.

Oltás. Az elmúlt napok sajnálatos eseményeit hallván, Kispapa és Kismama ismét összegyűlt egy újabb H1N1 oltás-konzíliumra (minden nap új szavakat tanul Kispapa), jó pár orvos véleményét begyűjtve. A döntés, bár ismét nem túl jó szívvel, de megszületett: ma Kismama is megkapta a szurit. (A Blanka nagyon élvezte, amikor látta, hogy ezúttal édesanyját szúrják.) A döntő érv egyébként esetében az volt, hogy sajnos eleve fennáll a fenyegető koraszülés lehetősége, nehogy egy betegség miatt induljon be valami.


Kispapáék csak reménykedni tudnak, hogy az adott körülményekhez képest a legjobb döntést hozták. S Zsófikának semmi baja nem lesz. Mert ezért persze senki nem vállalja a felelősséget. Vagy majd úgyis letagadja. (Hiszen mint egy genetikus a Kispapának korábban elmondta, az oltásban lévő higany-akármi igenis átmegy a méhlepényen. Igaz, a gyerekoltásokból ezt kivonták, 2005 óta nincs is bennük ilyesmi. Talán nem véletlenül. De döntsenek a szülők. A felelősség úgyis csak az övék. Ha így döntenek, azért hülyék, ha úgy, azért. Ha meg esetleg elkapnák a csajok – Kismama, Zsófi - az új influenzát, akkor meg az a para.)

8 megjegyzés:

samu írta...

én is oltattam.
samu manduláját 2 hete vették ki. szóljatok, ha kell info.

Virág írta...

Jajjjj, jajjjj, jobbulást mindenkinek!!! Nagyon szorítok!!!!!
Tuti nem lesz semmi gáz, csak valószínűleg tényleg lassabban küzdi le... :(
Én tegnap kaptam meg ezt a szaros oltást, erre ma betaknyosodtam, sztm tegnap megfáztam, de hajnalban ezen hergeltem magam, hogy ha az oltásvírusra benyaltam vmi náthavírust, akkor az mennyire jó...? Meg nemtom, lehet-e ilyenkor aspirin c-t enni....Nem tudjátok?
Zsófinak, Krisztinek, Blankának meg jobbulást!!!

Névtelen írta...

Szia Virág

Nyomasd az 1000es C vitamint, naponta 3szor, és úgy tuti nem lesz gáz!!!! Amúgy én is tegnap oltattam,és estére el kezdtem tüsszögni. Sztem ha volt benned vmi,akkor max csak annyi a para,hogy kicsit lassabban gyűri le a szervezeted, mint pl Blankának, akinél a nátha azért 3 hétig nem szokott elhúzódni,visszatérő hőemelkedeésekkel. De mivel vszínű az oltással egy időben nyalta be, nem tudja olyan gyorsan leküzdeni. Amúgy sztem aspirin c tuti mehet, na meg ha lázas lennél,az algopyrin tutita. Én azt nyomattam terhesen is,szoptatás alatt is. Jobbulást Nektek is!!

Kriszti

Névtelen írta...

Zsófi, köszi, megkereslek majd mindenképp ha túl vagyunk a szülésen,a műtét csak akkor lenne aktuális...
Te mikor szülsz?? Mikor oltattál??

K.

Brigi írta...

Jobbulást nektek és tartsatok ki. Jó döntést sajnos nem lehet hozni. Én egyenlőre még nem oltatok.

samu írta...

március vége felé. (23.5 hét)
kb 1 hónapja oltottak, szerencsére semmi mellékhatás nem volt. orrmandula műtét 1 éjszaka bent alvás, samunak másnap már nem volt semmi baja. nagyon jó fül-orr-gégészünk van, tudom ajánlani.

Névtelen írta...

Zsófi, köszi nagyon, megkereslek emiatt mindenképp!

K.

Eszter írta...

Jobbulast a kis betegeknek, Kriszti sokat gondolok rad, ket eve ilyenkor kb ilyenkor kezdtem en is fekudni! Minden rendben lesz! Puszi nektek!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...