hétfő, január 04, 2010

Zsófi news 2.0

És ismét semmi sem úgy áll ill.fekszik, ahogy kéne. Na nem kell semmi drámaira gondolni, csak ez a Zsófi gyerek, habár még meg sem született, de már most alaposan megtáncoltatja drága szülei idegeit.

Az amniocentézistől kezdve a nyíló méhszáj és koraszülés paráig mindennel szembesültek Kispapáék, majd a 34. héten a totál beilleszkedett feje még jobban tetézte az izgalmakat. Úgy tűnt ezt már semmi nem űberelheti, egészen a mai napig.

Ma volt ugyanis a bizonyos 36.hetes, utolsó UH.

Zsófikával minden rendben, szép nagy csajszinak bizonyul, már 3200 g a becsült súlya, méretei szerint 1 héttel nagyobb a koránál.
De a fricska csak most jön: ahelyett hogy szépen fejjel lefele élvezné pocaklakóságának utolsó napjait, heteit, ahogy eddig tette, a kiscsaj úgy döntött, hiába illeszkedett már be, most mégis megfordult. És hogy még jobb legyen a helyzet, nem teljesen faros, inkább harántfekvéses. Ami azért parás egy kicsit az UH-t végző doktorbácsi szerint, mert ha elmenne a magzatvíz, előresodorhatja a köldökzsinórt, és az bizony nagy para, így Kismama kórházi bentlakásra kéne, hogy szoruljon. Idézem: "hiába laknak közel, ilyen esetben a kórházban sincs elég közelben az anyuka"...Hát nem túl bíztató.

Kismama doktorbácsija is kellően értetlenkedve állt az események előtt, így gyorsan megvizsgálta Kismamát, és jól megtapogatta a pocakját, hogyan is fekszik ez a baba.
Szerinte nem teljesen harántfekvéses, inkább ferde medencevégű (értsd: inkább a popsija van lejjebb, feje feljebb, olyan fél X pózban fekszik). Ez a köldökzsinór előreesés para esetén kedvezőbb, mert talán a lábai így kicsit fel tudják fogni, na meg ez nem igényel azonnali kórházi bentfekvést. Viszont más szempontból nem annyira jó, mert ha esetleg a fájások elkezdődnek, a kontrakciók ilyen esetben inkább felfele nyomnák a fejet, és teljesen farossá válhat. És akkor tuti a császár ebben a kórházban.

Szóval most így áll a helyzet. Egyelőre más teendő nincs, mint várni és nyüstölni Zsófikát, hogy legyen szíves visszafordulni.
1 hét múlva újabb ctg és doki vizit. Ha pedig bármi kis jel is jelentkezne, azonnal be kell menni a kórházba, nem szabad várni.

Kispapáék várják a tippeket, ötleteket, vajon hogyan is folytatódik ill. fejeződik be a Zsófi Saga. Na meg a drukkokat is.

5 megjegyzés:

dreschma írta...

Többedik gyerek utolsó pillanatban is foroghat.
Egy ismerősöm császárra ment be farosság miatt és az ellenőrző uhun derült ki, hogy fejvégű! :)

Én anno Áront zseblámpával csalogattam, kezdtem fentről majd lassan levezettem a kijárat felé, hogy tudja merre van az amarra... :)

Erdeiék írta...

sziasztok!
tök ismeretlenül írok, ill. Blanka egyidős az én nagyobbik lányommal, onnan az "ismeretség" (nlc fórum).
Ami miatt írtam, nekem is 26-36 hét között már lefele volt a kiscsaj, és 36. héten átfordult egyik éjszaka( azt hittem megszülök, baromira fájt). Én a következő képp fordítottam vissza: nagy vastag takarót felcsavarni nudlira, hason feküdni és betenni a csípő alá, egész le,olyan vastagra kell gyűrni v. hajtani, hogy a pocak csak épp leérjen, de nem lehet térdelni, a kezekre pedig úgy kell támaszkodni, hogy az alkar legyen lent a földön, ez egy jóga szerű gyakorlat, elfogadott módszer erre a dologra, de csak 36. hét után szabad, mert beindulhat a szülés. Ezt kb 5 percnél tovább nem lehet bírni, nem is kell, naponta inkább többször megcsinálni. Hogy ettől vagy sem, ez már sosem derül ki, de nekem másnap éjjel visszafordult, ill befordult fejjel lefelé a kiscsajszi.

Ha nem bánjátok olvasgatlak továbbra is Titeket, és drukkolok:). A fentit pedig, ha gondoljátok próbáljátok ki, bár az alhas megvilágítása lámpával is jó lehet:)
Erdei család

Névtelen írta...

kedves Erdei család és Marcsi,

Köszönjük az infókat, lehet, hogy kipróbálom a takarós megoldást, hátha....És persze, lehet minket bátran olvasgatni :) Köszönöm!

Kismama

Brigi írta...

Én csak drukkolni tudok. Nálunk elvileg a buksija lefelé van, de azonkívül nem nagyon akar senkivel sem együttműködni és szépen kibújni a jó meleg vacokból. Mindennap bepillantok hozzátok, hogy hátha van valami jó hír.

Névtelen írta...

Köszi Brigg, én meg nem tudok a Te jelszavad :(, pedig múltkor kérdeztem pont Anditól, megvan e a bébitek?? kérünk infókat!!!!

Amúgy új hír nincs, mert fogalmam nincs hogy fekszik, mindenhol rugdos vagy boxol, mindenholan vmi kemény része, szóval télleg gőzöm sincs. rutintalan terhes vagyok :) holnap megyek a dokimhoz, remélem bíztatót mond!

K.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...